maandag, januari 15, 2007

Sleidinge: Eric Collier stapt uit VLD

Minder dan een week na de installatie van de gemeenteraad verlaat de 62-jarige huisarts Eric Collier uit Sleidinge de VLD.

Vanaf de eerstvolgende gemeenteraad zetelt hij als onafhankelijke. ,,De particratie vanuit Brussel, het overlopen van politici en de ruk van VLD naar links ben ik beu'', zegt de voormalige schepen van sport en middenstand. ,,Die partij is niet meer blauw, maar nog enkel paars. Tevergeefs hoopte ik dat Evergem van die evolutie zou gespaard blijven. De spreekwoordelijke druppel is de verkiezing van Philippe Rossie tot OCMW-raadslid. Hoewel hij op 8 oktober slechts 178 stemmen behaalde, zit hij ook nog in het vast bureau van het OCMW. Nog vandaag stuur ik mijn lidkaart terug. Ik vind me beter thuis in de Cassandragroep van professor Bouckaert. Later sluit ik aan bij de nieuwe partij van Jean-Marie Dedecker. Vele VLD'ers zullen mijn voorbeeld volgen'', voorspelt Collier.
(bron IVH, Het Volk)

Geen opmerkingen: