dinsdag, februari 06, 2007

Ik loop door een straat...

1. Ik loop door een straat
er is een diep gat in het trottoir.
ik val er in
ik ben verloren...ik ben radeloos
het is mijn schuld niet
het duurt eeuwig om een uitweg te vinden

2. Ik loop door dezelfde straat
er is een diep gat in het trottoir
ik doe alsof ik het niet zie
ik val er weer in
ik kan niet geloven dat ik op dezelfde plek ben
maar het is mijn schuld niet
het duurt nog lang voor ik eruit ben

3. Ik loop door dezelfde straat
er is een diep gat in het trottoir
ik zie dat het er is
ik val er weer in...het is een gewoonte
mijn ogen zijn open
ik weet waar ik ben
het is mijn schuld
ik kom er direct uit

4. Ik loop door dezelfde straat
er is een diep gat in het trottoir
ik loop er omheen

5. Ik loop door een andere straat

(uit 'Het Tibetaanse boek van leven en sterven', Sogyal Rinpoche)
met dank aan Christiaan voor de inzending

Geen opmerkingen: