maandag, september 04, 2006

Over tijd...

Onlangs stond ik, zoals gewoonlijk op vrijdag, in de Aldi te kijken naar de eenmalige aanbiedingen.

Ik had een soort van ‘wereldklok’ in de hand, die me precies kon vertellen hoe laat het was en dat op een duizendste nauwkeurig.
Aan de kostprijs lag het niet, het was slechts 7€ dus het ging hem om een hebbedingetje, maar mijn bedenking rond deze zo eenvoudige aanschaf was, wat heb ik er aan om exact te weten (op een duizendste nauwkeurig) hoe laat het eigenlijk is.

Is het dan belangrijk om te weten of de favoriete zender exact begint met het nieuws? Neen ik denk dat ik dat punt voorbij gestreefd ben dat het voor mij zelfs niet op 5 minuten op aan komt. Ja ik kom wel graag op tijd op een afspraak toe bij vrienden en kennissen, maar ik kan het niet goedpraten om dat dan met een precizieklok te moeten bevestigen.

Wat is nu het resultaat van mijn bedenking, heel eenvoudig : ik heb dat ding NIET gekocht en mijn gezonde tijdsbesef leert me, dat ik daar geen spijt moet van hebben

(ingestuurd door Eddy)

Geen opmerkingen: