dinsdag, maart 05, 2013

beluister "knip van Sleine"


Een van de nieuwe nummers van Goesendegasten (Michel Goessens) heet "de knip van Sleine". "De knip" is de bijnaam voor het psychiatrisch centrum. Ik herinner me nog dat Michel me vertelde dat hij zich kwam wegsteken in onze instelling toen hij als kind spijbelde.

De lyrics van het lied: Weete gij de boane naar de Knip van Sleine - Goed dadde’t mij vraagt jong want ik weete wel de boane naar de Knip van Sleine - Weete gij de boane naar de Knip van Sleine - Kind aan huis in de Knip van Sleine - Beter of thuis in de Knip van Sleine Vonde k’ik ne veugel mé ne vleugel lam - Ik brocht hem in een doze naar Broeder Ivan - Broeder Ivan dien kost er wa van - Binnen de kortste keren was de vleugel nie meer lam - Weete gij de boane naar de Knip van Sleine - Weete gij de boane naar de Knip van Sleine - ’t Eten es daar ‘t eten in de Knip van Sleine - Beestig goeie frieten an de Knip van Sleine - Kind aan huis in de Knip van Sleine - Beter of thuis in de Knip van Sleine - Nooit alleen in de Knip van Sleine - Iedereen thuis in de Knip van Sleine - Alle dagen feeste in de Knip van Sleine - Mé de juste pillen in de Knip van Sleine - Kind aan huis in de Knip van Sleine Beter of thuis in de Knip van Slein

Geen opmerkingen: